tag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post1469137119842383598..comments2024-02-01T14:30:25.950+01:00Comments on BASISTA ZA KIEROWNICĄ: Śmignąwszy: RoomsterBassdriverhttp://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comBlogger17125tag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-65319740136313456902015-01-03T01:33:58.226+01:002015-01-03T01:33:58.226+01:00Jeśli do słupka B jest to Fabia to rzeczywiście za...Jeśli do słupka B jest to Fabia to rzeczywiście za kierą musi być klaustrofobicznie. Wiem co mówię bo sam miałem jeszcse jakieś 1,5 roku temu przyjemność wożenia się taką w kolorze srebrnym z czteroliterowym skrótem na drzwiach i literką na dachu. I kolana to mi się nijak wygodnie pod kierę nie mieściły. Nie wiem może niewymiarowy jestem.<br /><br />Co do TSI. Znajoma ma B6 z 1.8 TSI i silnik przy przebiegu rzędu 90.000 żre olej jak miliarder wpier***a kawior. Jest słabo, na tyle słabo że gdyby nie fakt że to flotowy do dawno by się go pozbyła. A tak to tylko co jakiś czas dostaje telefon "Marcin może byś wpadł dolać olej..."Marcinhttps://www.blogger.com/profile/10600754979666345713noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-9609061037484556312014-12-31T14:00:25.113+01:002014-12-31T14:00:25.113+01:00LFA, grubo!LFA, grubo!Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-15594300729785186892014-12-31T03:21:29.448+01:002014-12-31T03:21:29.448+01:00Jak ladnie poprosisz to powinni sie zgodzic. Ja w ...Jak ladnie poprosisz to powinni sie zgodzic. Ja w ten sposob obcykalem nowego mustanga i Lexusa LFA. Po prostu powiedzilem sprzedawcy ze chcialbym obejrzec i cyknac pare fotek bo przeciez nie wydam 500tys $ na samochod. Gosc wzial kluczyki i otworzyl samochod, a ja sobie cykalem. Jak skonczylem zamknalem auto oddalem klucze, uscisk dloni, do swiedanja wsiem i juz.<br /><br />Aha, i nie prowadze zadnego bloga :) Wiec o renomie nawet nie ma co wspominac.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-77411810773514045512014-12-30T23:55:42.285+01:002014-12-30T23:55:42.285+01:00Nie zapomniałem. W testówce salonowej podczas jazd...Nie zapomniałem. W testówce salonowej podczas jazdy próbnej nie zawsze się da. A jedyną metodą zdobywania takich aut do testów jest dla mnie póki co umawianie się na jazdy próbne pod pozorem zainteresowania. Jeszcze niestety renoma nie ta ;-)Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-60898344126013513132014-12-30T23:50:07.092+01:002014-12-30T23:50:07.092+01:001. Tylną belkę - ztcw - ma z Octavii I. A jak pows...1. Tylną belkę - ztcw - ma z Octavii I. A jak powstała płyta podłogowa, tego niestety nie wiem.<br />2. Jest większy niż wydaje się na zdjęciach. Ale plastiki rzeczywiście bessęsu.<br />3. Nie sprawdzałem.<br />4. Dlatego też nie zaryzykowałbym.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-37431265062875140722014-12-30T23:43:24.949+01:002014-12-30T23:43:24.949+01:00Zapomniales zdjecia deski rozdzielczej i miejsca k...Zapomniales zdjecia deski rozdzielczej i miejsca kierowcyAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-33033781907848192222014-12-30T17:33:24.149+01:002014-12-30T17:33:24.149+01:00Zamin zacznie się ropiejąca wysypka, wynikająca z ...Zamin zacznie się ropiejąca wysypka, wynikająca z alergii na współczesną Skodę, to tylko szybciutko:<br />- to nie jest tak, że do słupka B to jest to Fabia, a dalej Oktavia poprzedniej generacji? - bo podobnież tym tłumaczona jest różnica rozstawu kół na osiach...<br />- bagażnik tak naprawdę przeraża - spory "kuper", a wewnątrz zabudowany plastikami; co poeta miał na myśli?<br />- gdzie jest koło zapasowe? widzę wysoki próg i tapicerkę sięgającą pod tylne "fotele"...<br />- TSI/FSI...nie, żebym się znał, ale widziałem rozebrane - z rozbryzgami oleju z odmy...<br />Demon Siedemdziesiątypiątyhttps://www.blogger.com/profile/09754419679959800819noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-68920361216071535722014-12-29T22:25:17.372+01:002014-12-29T22:25:17.372+01:00Ciekawe jest to, co piszesz. Być może w Skodzie in...Ciekawe jest to, co piszesz. Być może w Skodzie inaczej do tego podeszli - informacje, które miałem, dotyczyły głównie Golfów 1.4 TSI i Polo 1.2 TSI. Były tez zgłoszenia dot. Seatów. O problemie ze Skodą słyszałem tylko raz, więc może rzeczywiście. Nie zapominajmy jednak o nadmiernej komplikacji 1.4 TSI Twincharger i jego problemie z wypalanymi tłokami. Naprawdę, wolałbym nie. Tęsknię za niezniszczalnym 1,6 8V 105 KM. To był silnik.<br /><br />A co do Opla - mam jedno tylko wytłumaczenie: był Oplem.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-18731870068260274702014-12-29T22:17:34.150+01:002014-12-29T22:17:34.150+01:00Tak się spodziewał ze o łańcuch chodzi. Akurat for...Tak się spodziewał ze o łańcuch chodzi. Akurat forum Skody przeglądam regularnie i nie spotkałem jeszcze nikogo komu by faktycznie w 1.2 przeskoczył. Fakt był ten problem w 1.4 usunięty w ramach akacji serwisowej gdzie wszystkim (także po gwarancji) zmieniano go gratis. W 1.2 spotkałem trochę ludzi narzekajacych na turkotanie (są tez jakieś filmiki na YouTube, etc) ale tez wszyscy mieli bez problemu te łańcuchy wymieniane na wzocnione (w 2011 roku go zmienili), Skoda udziela nawet specjalnej przedłużonej gwarancji na ten rozrząd, juz po zakończeniu normalnej gwarancji na auto. O przeskakiwaniu łańcucha jest tez sporo wątków na forach niezawodnej przecież Toyoty, ze o 1.6 THP PSA nie wspomne. Ja jak narazie (odpukac) jeździe bez żadnych problemów i mam nadzieje ze nic się nie urwie (choć długo się zastanawialem przed zakupem). Problem wydaje mi się wyolbrzymiony, podejrzewam ze sporo tych problemów wynika z braku dbałości o olej, który przy olejowym napinaniu łańcucha jest krytycznie ważny. Generalnie jak miałem Ople to mechanicy pierwsi mi mówili Dzień Dobry jak wchodził em do serwisu, wiec Skoda TSI stanowi tu niezwykłą wprost odmianę. A Opel miał prosty, starodawny silnik (i nie mógł przejechać 10 tys km bez awarii osprzętu, do tego pil olej).Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-16197117493790812282014-12-29T21:30:54.793+01:002014-12-29T21:30:54.793+01:00Będę musiał sprawdzić jak to się robi - inna rzecz...Będę musiał sprawdzić jak to się robi - inna rzecz, że Blogger/Blogspot należ do Google, więc boję się, że może być z nim spięty "na sztywno".<br /><br />Co do pozycji za kierownicą - jeździłem już najróżniejszymi samochodami ale w Roomsterze po prostu nie udało mi się znaleźć wygodnej pozycji. Jestem średniego wzrostu - 178 cm.<br /><br />Wygląd wnętrza - smutny, depresyjny wręcz. Ale owszem, zgodna, jest dobrze zmontowane. Niedoróbek nie widziałem.<br /><br />Na TSI narzekają głównie ci, którym przeskoczył łańcuch przez wadę napinacza, a gdy wcześniej (na gwarancji!) zgłaszali hałas łańcucha, byli odsyłani przez ASO ze słowami "ten typ tak ma". Fora użytkowników huczą od takich wpisów. Gdyby były to pojedyncze przypadki to ok, ale tego jest masa. Tyczy się to głównie 1.4 TSI, ale w 1.2 tez się zdarzało dość często. Potwierdził to mechanik, z którym ostatnio rozmawiałem. Wiem, teraz przeszli na pasek, ale sorry, nie ufam i tyle. Co ciekawe, podobno z 2.0 nie było tych problemów.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-79315241884839883612014-12-29T21:16:48.081+01:002014-12-29T21:16:48.081+01:00Z tego co widzę nie działają jeśli jestem zalogowa...Z tego co widzę nie działają jeśli jestem zalogowany na koncie google. Usun ta integracje z google i tak niewiele to daje a jak widać przeszkadza.<br />A co do Roomstera to jego kabina nie jest ciasna. To jest tylko kwestia dziwnie wysokiej pozycji fotela kierowcy - siedzi się jak na krześle. Do tego krótki i nisko umieszczony drążek zmiany biegow sprawia ze niskie osoby muszą się pochylac żeby wrzucić piątkę. Paradoksalnie człowiekowi wysokiemu jest w tym wnętrzu wygodniej niż małemu. Do tego przednia szyba, mała jak w czołgu i szerokie słupki A. To tyle z wad. Natomiast dziwią mnie zawsze narzekania na wygląd wnętrza. Jest przeciętne i bez polotu, ale jest wiele brzydszych. Do tego dobrze zmontowane z solidnych materiałów, przez 60 000 km nic się nie zuzylo. W Dacii tego nie dostaniesz. <br />Legendy o silniku TSI mam wrażenie ze są dość bezmyślnie powtarzane przez ludzi, którzy nigdy go nie mieli (cos jak z Francuzami). Co niby tam się tak strasznie psuje? Zwłaszcza w porównaniu z 1.4 16v który nie jest mistrzem niezawodności a do tego dużo pali i nie jedzie. Dziś nie wrocilbym do "normalnego" silnika - chyba ze byloby to cos jak 2.0 Mazdy, 165 km i 200 Nm (ale ten akurat silnik jest bardziej skomplikowany niż TSI) albo cos jeszcze większego. Wolnossacej benzyny typu 1.4 albo 1.6 bym raczej nie wybrał (może to uraz po Oplu gdzie 1.8 było słabsze niż 1.2 TSI i do tego bardziej awaryjne).Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-71763771441561898802014-12-29T15:40:39.906+01:002014-12-29T15:40:39.906+01:00Podzielam Twoje odczucia. W Roomsterze zakochałem ...Podzielam Twoje odczucia. W Roomsterze zakochałem się, jak pokazali pierwszy prototyp z rozsuwanymi drzwiami, samolotową szybą przednią i przezroczystą tylną klapą. I za każdym razem jak jestem w salonie Skody to uśmiecham się na widok tego skitranego w kącie pudła na tle "nowoczesnych" rapidów i octavii, ktorym jakoś zabrakło wyrazu. Jedyny "jakiś" samochód od czasów Roomstera w ofercie Skody to Superb do liftingu. Ale i jego Skoda wykastrowała... obawiam się, że drugiego Roomstera nie będzie, choć jego długi staż sugeruje opłacalność produkcji dla Skody. W każdym razie funkcjonalność jest obiektywnie na 5 z plusem i tego nikt nie odbierze. A 1,4 80KM też potrafi być oszczędne, jeśli nie szuka się w nim tego, czego znaleźć się nie da - wulkanu mocy. Pozdrawiam!www.moto-rondo.bloog.plhttp://www.moto-rondo.bloog.plnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-2924232278511704632014-12-29T12:45:23.766+01:002014-12-29T12:45:23.766+01:00Działają, ale jest z nimi jakiś problem. Często w ...Działają, ale jest z nimi jakiś problem. Często w ogóle się nie zapisują. Niektórzy komentatorzy w ogóle nie mogą pisać, nie wiem, czemu. Nigdzie nie znalazłem rozwiązania tego problemu.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-91593329485616810982014-12-29T12:40:35.405+01:002014-12-29T12:40:35.405+01:00Komentarze nie działają?Komentarze nie działają?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-37289275734655816922014-12-29T09:39:59.156+01:002014-12-29T09:39:59.156+01:00Ja miałem kiedyś przyjemność jeździć Roomsterem ja...Ja miałem kiedyś przyjemność jeździć Roomsterem jakieś dwa tygodnie i przyznam, że wątpliwą. Wtedy jeszcze silnik benzynowy 1,4 miał chyba 85 koników i na pewno też 16 zaworów. Ale był po prostu koszmarny - żłopał hektolitry paliwa (8-9 litrów w mieście, przy spokojnej jeździe), a dynamika pozostawiała bardzo wiele do życzenia.<br />Zgadzam się w całej rozciągłości z oceną miejsca pracy kierowcy - jest wręcz klaustrofobicznie. I w podstawowych wersjach wyposażenia atmosfera faktycznie trąci grobowcem. Prawdopodobnie miało być praktycznie, do wszystkiego blisko (i w sumie nawet jest), ale... no już bez przesady. I pozycja za kółkiem faktycznie jakaś taka dziwna.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-85512196588499652442014-12-29T08:50:21.146+01:002014-12-29T08:50:21.146+01:00No widzisz, mi się właśnie te okna bardzo podobają...No widzisz, mi się właśnie te okna bardzo podobają. Są zabawne. Co do Kangoo - jedynka jak najbardziej tak, pod warunkiem, że zadbana. I w benzynie. Dwójka już nie bardzo. Z nowszych wolałbym aktualne Doblo.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-77155685334503152152014-12-29T00:07:15.349+01:002014-12-29T00:07:15.349+01:00Dla mnie te okna są totalną porażką. Zresztą, cały...Dla mnie te okna są totalną porażką. Zresztą, cały design Skody z ostatnich lat w ogóle nie współgrał, wyglądało to jakby oddali do produkcji nieskończony szkic samochodu. Roomster jeszcze przelał tą czarę. Na szczęście obecne Skody się poprawiają.<br />Niemniej Roomek jest rozsądnym autem za przyzwoitą kasę, ponadprzeciętnie przestronnym ze sprawdzonymi jednostkami napędowymi, może oprócz owianych złą teorią TSI. Ale jeśli chodzi o kombivany to zdecydowanie Kangoo. Pamiętam jak za dzieciaka było ono moim motoryzacyjnym marzeniem. Dlaczego - nie jestem w stanie powiedzieć :)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/10262366942473666258noreply@blogger.com