tag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post6403901850783336273..comments2024-02-01T14:30:25.950+01:00Comments on BASISTA ZA KIEROWNICĄ: Śmignąwszy: EmcefałBassdriverhttp://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comBlogger14125tag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-13923831987334678862013-10-03T14:27:11.342+02:002013-10-03T14:27:11.342+02:00Ad 3) Jedno i drugie - czasami to R. (albo inny pr...Ad 3) Jedno i drugie - czasami to R. (albo inny producent) walnie babola, a czasami to faktycznie użyszkodnicy zabiją maszynę...<br /> <br />(A ocena, czy maszyna, którą można łatwo zepsuć, jest "dobra", to jeszcze inna kwestia... Tak samo jak fakt, że producenci oferują ją w miejsce rzeczywiście niezawodnych, ale zupełnie innych urządzeń, o przypadkowo identycznej nazwie <: ).laisarhttp://daciaklub.plnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-86521546903813910362013-10-01T12:02:53.062+02:002013-10-01T12:02:53.062+02:002. Nie Ty, producenci i marketingowcy - te wszystk...2. Nie Ty, producenci i marketingowcy - te wszystkie StrzelająceHamulce i SportowePlecy, robione na sile "prestiżowe", "zgodne z Twoim rytmem" czy jakoś tak. A dla mnie samochód kombi/sedan/"normalny heczbek" ma być przede wszystkim użyteczny, emocje są wartością dodaną. Obaj lubimy hydrocytrynki, rajt? Takie GS(A) - praktyczny jest-jest, emocje są-są, śliiiiiczny jest-jest. No.<br />3. Albo nie ma reguły, bo Renault skrewia kontrolę jakości (najlepsze są ze środy!), albo to kwestia kultury technicznej i ogólnego "obchodzenia się", np. gazowanie na zimnym silniku, stanie na sprzęgle, za wysoki bieg, itp.Demon Siedemdziesiątypiątyhttps://www.blogger.com/profile/09754419679959800819noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-65370443341653540152013-09-29T19:53:43.970+02:002013-09-29T19:53:43.970+02:00W Clio3 było 1.2 TCe - czyli uturbiona czterocylin...W Clio3 było 1.2 TCe - czyli uturbiona czterocylindrowa szesnastozaworówka typu D4FT.<br /> <br />Obecne trzycylindrowe 1.2 TCE - typ H5Ft - jest zupełnie nową konstrukcją, a 0,9 TCE (typ H4Bt) jest jej mniejszym i prostszym bratem.<br /> <br />Podsumowując: stare 1.2 TCe nie ma nic wspólnego z nowym 1.2 TCE.<br /> <br />http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Renault_engineslaisarhttp://daciaklub.plnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-91058284632838227842013-09-29T19:10:38.301+02:002013-09-29T19:10:38.301+02:00
1. Mosz recht.
2. A czy ja gdzieś napisałem, że j...<br />1. Mosz recht.<br />2. A czy ja gdzieś napisałem, że jest? A normalne kombi... No cóż. Niestety VAG-i, przynajmniej niektóre. Przy czym niewiele im to pomaga.<br />3. Ja akurat więcej złego niż dobrego słyszałem o tych silnikach - i to od użytkowników.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-70253515953125851112013-09-29T19:10:30.263+02:002013-09-29T19:10:30.263+02:001. Mosz recht.
2. 1.2 TCe wsadzali już do Clio III...1. Mosz recht.<br />2. 1.2 TCe wsadzali już do Clio III, i to jeszcze przedliftowego.<br />3. To ten wiek dziecięcy sporo trwał...<br />Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-61446387248135441452013-09-29T17:29:59.501+02:002013-09-29T17:29:59.501+02:001. Faaajny samochód - taki normalny. Bardzo przyje...1. Faaajny samochód - taki normalny. Bardzo przyjemna linia boczna, teren przed kierowcą również. Do tego cena!<br />2. Czy fakt, że jest niczym nie wyróżniającym się pojazdem jest wadą? Jakie jeszcze jest na rynku normalne kombi? Focus i...?<br />3. (Przede wszystkim. lubię dizle) Nie wiem skąd powszechna opinia o awaryjności 1,5dci? Osobiście znam 2 pojazdy: dacia MCV o przebiegu prawie 400tyś, raczej bezawarynie-używana na taxi. Drugi to Kangoo, kiedy ostatnio go widziałem miał 460tyś, katowany w kurierce! Awarie wspólne w silnikach to elementy "łożyskowe"-alternator, rozrusznik, napinacze, rolki. W kangurze przy 420-430tyś padł jakiś komputerek sterujący świecami i czymś jeszcze, powodując "choinkę", co spowodowało dłuższe kręcenie przy odpalaniu, nic więcej.<br />Więcej grzechów nie pamietam ;-)Demon Siedemdziesiątypiątyhttps://www.blogger.com/profile/09754419679959800819noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-61937702732512560072013-09-29T14:26:19.534+02:002013-09-29T14:26:19.534+02:00Ad 1) Jak pytać, to nie w salonie, tylko w Interne...Ad 1) Jak pytać, to nie w salonie, tylko w Internetach - i najlepiej po prostu czytać na stronie producenta: http://www.powertrain.renault.com/our-range/powertrain-units-of-our-range/0.9-mpi-12v-th4bt<br /><br />Ad 2) Nie - mnie chodzi o 1.2 _TCE_: http://www.powertrain.renault.com/our-range/powertrain-units-of-our-range/1.2-gdih5ft - jak widać, to jest bezpośredni brat 0,9, tylko większy i właśnie z wtryskiem bezpośrednim. I oba 3-cylindrowe, natomiast w Clio II były "czwórki" 1.2, choć też różne: najpierw 8v, potem 16v (a w Clio III 16v dodatkowo uturbiona). Pojemność ta sama, ale parametry jednak inne, a w przypadku 1.2 TCE - także zupełnie inna konstrukcja.<br /> <br />Ad 3) Problemy z dCi to - nie licząc immanentnych cech CR/TC - chyba klasyczne choroby młodości, które wydają się uleczone. (W najnowszych wersjach nawet FAP wygląda na zupełnie bezproblemowy, i to łącznie z miastem). Ale jako zasadniczy przeciwnik diesli w osobówkach cedzę to przez zaciśnięte pięści <;laisarhttp://daciaklub.plnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-59212103300153326432013-09-29T11:34:30.936+02:002013-09-29T11:34:30.936+02:001. No pacz, a ja pytałem specjalnie bo nie byłem p...1. No pacz, a ja pytałem specjalnie bo nie byłem pewien.<br />2. Chodzi Ci o zwykłego 1.2 bez turbo? Silnik o takiej samej pojemności i mocy montowano już w Clio II. Oczywiście nie wykluczam, ze zrobili zupełnie nowy ale o zbliżonych parametrach, tylko nie rozumiem po co...<br />3. W pierwszej generacji Logana montowana była wersja 68 KM - z tego, co czytałem i słyszałem, najmniej problematyczna odmiana. Jednak nadal nie mam zaufania.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-61326528422142101682013-09-29T11:25:46.399+02:002013-09-29T11:25:46.399+02:00@Leniwiec: 0,9 nie ma wtrysku bezpośredniego, ino ...@Leniwiec: 0,9 nie ma wtrysku bezpośredniego, ino pośredni.<br /> <br />Po drugie, 1,2 nie jest starszy od 0,9 - oba zaczęto produkować w tym samym czasie czasie. Może myślisz o 1,4 TCe? (Chociaż z niego podobno też nie jest jakaś nadzwyczajna padaka na poziomie TSI czy IDE...).<br /> <br />Na koniec: nie lubię diesli, ale trzeba oddać sprawiedliwość dCi - przynajmniej te montowane w daćkach nie wykazują _żadnej_ nadzwyczajnej awaryjności. (Jak na CR i TC, oczywiście).laisarhttp://daciaklub.plnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-13916624250186457202013-09-29T01:10:25.007+02:002013-09-29T01:10:25.007+02:00Tu się zgodzę. Nigdy nie twierdziłem niczego inneg...Tu się zgodzę. Nigdy nie twierdziłem niczego innego. Tylko żeby rzeczywiście było tanio i sensownie, pozostaje jedynie 75-konny 1.2.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-89414134855836938912013-09-28T23:28:23.840+02:002013-09-28T23:28:23.840+02:00Ej, ale tak na serio, to jestem pod Dacii ogromnym...Ej, ale tak na serio, to jestem pod Dacii ogromnym wrażeniem. Serio.<br />Ja wiem, że jest to auto tanie, totalnie bez charakteru itd. Ale nigdy nie miało być inne. Za taką cenę, jak ktoś się uprze na nowe auto, nic innego nie znajdzie. Ani tak taniego, ani jednoczećnie tak dużego. Dla mnie propsy, serio.Garnier (justwelldriven.com)http://www.justwelldriven.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-31319047573178264622013-09-28T21:51:08.267+02:002013-09-28T21:51:08.267+02:00Ale maja duzo wspólnego z podatkami w wielu krajac...Ale maja duzo wspólnego z podatkami w wielu krajach, i z karami, ktore zapłacą producenci, jesli przekroczą limity produkcji co2. Wiec nikomu nie zależy na zdemaskowaniu tej lekkiej manipulacji...Kubahttps://www.blogger.com/profile/09039232023443674665noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-64125343569538655382013-09-28T20:18:47.948+02:002013-09-28T20:18:47.948+02:00Emituje tyle, co starsze, niewysilone silniki - te...Emituje tyle, co starsze, niewysilone silniki - te nowomodne, uturbione, bezpośrednio wtryskane wynalazki są robione pod TESTY. A te nie mają NIC wspólnego z rzeczywistością.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-44534500852645280732013-09-28T11:03:43.218+02:002013-09-28T11:03:43.218+02:00TCe moze i jest awaryjny, ale za to jak mało ce o ...TCe moze i jest awaryjny, ale za to jak mało ce o dwa emituje, a przeciez o to chodzi w motoryzacji. <br />Serio zaczynam uważać, ze jedynym rozsądnym sposobem zaposiadania nowego auta jest leasing. Awaryjny nie awaryjny, nie moj problem. Trzy lata przejezdzi, a potem do kosza.Kubahttps://www.blogger.com/profile/09039232023443674665noreply@blogger.com