tag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post8767275518374191586..comments2024-02-01T14:30:25.950+01:00Comments on BASISTA ZA KIEROWNICĄ: Śmignąwszy: hydrokanciakBassdriverhttp://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comBlogger37125tag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-10901707880616600802015-05-09T11:04:57.951+02:002015-05-09T11:04:57.951+02:00Co do tego schowka na monety, też mam w swoim... i...Co do tego schowka na monety, też mam w swoim... i uważam że to rozwiązanie w stylu "mamy za dużo miejsca, więc dajmy jakiś nieużyteczny gadżet, najlepiej dość tani". Nigdy tego schowka nie używałemSMKAnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-87686145546366333142015-05-09T00:27:37.081+02:002015-05-09T00:27:37.081+02:00Identyczny [prawie - bo był na wierzchu w konsoli ...Identyczny [prawie - bo był na wierzchu w konsoli środkowej] schowek na drobniaki mieliśmy bodaj w starej Cromie. <br /><br />http://www.autosavant.com/wp-content/uploads/2009/11/Fiat-Croma-mk1.jpg<br /><br />W takiej. W Fieście raczej chyba tego nie było [mieliśmy Maljucha, 2 fiesty, Cromę, 2 Accorrdy, no i teraz 166]<br /><br />Borze Liściasty, jakaż ta Cromka wygodna była!Jacek Siminskihttps://www.blogger.com/profile/17280549350196454824noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-31198559864808460262015-05-07T10:19:00.172+02:002015-05-07T10:19:00.172+02:00Wiadomo coś bliżej o Pauli opisanej na murze?Wiadomo coś bliżej o Pauli opisanej na murze?Projekt Altohttps://www.blogger.com/profile/12661186368747170331noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-30598621886396959062015-05-07T09:30:20.257+02:002015-05-07T09:30:20.257+02:00Wzmocnienia to w ogóle ciekawy temat - np. Fiat 13...Wzmocnienia to w ogóle ciekawy temat - np. Fiat 132 z lat 70. je miał, natomiast zastępująca go Croma już nie.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-5365295654815561562015-05-07T00:16:46.058+02:002015-05-07T00:16:46.058+02:00Co do bezpieczeństwa, bez przesady, jakieś tam wzm...Co do bezpieczeństwa, bez przesady, jakieś tam wzmocnienia, czy może szerzej, rozwiązania konstrukcyjne mające za zadanie zwiększyć sztywność kabiny pasażerskiej, pewnie były. Pisał o takich rozwiązaniach choćby Podbielski (no, ale on pisał też o falującej masce, której nie zaobserwowałem ;) ). Może po prostu Twój rozmówca dał do zrozumienia że BX nie ma wielu wzmocnień, czego przykładem brak wzmocnień bocznych. No, ale brak wzmocnień bocznych to żaden ewenement w latach 80., z tego co kojarzę Sierra (a przynajmniej wiele jej egzemplarzy) też wzmocnień bocznych nie miała. Miał je natomiast... Polonez (tak w temacie kilku wcześniejszych postów) ;)<br /><br />Aha, nie wiem czy jest sens pisać per Pan, raczej na forach czy w komentarzach lepiej pisać na Ty. Również pozdrawiam :)SMKAnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-62351688033584357942015-05-06T23:45:36.940+02:002015-05-06T23:45:36.940+02:00Nigdy nie widziałem zniszczonych foteli welurowych...Nigdy nie widziałem zniszczonych foteli welurowych, chodziło mi konkretnie o welurowe, trochę nie sprecyzowałem. O ile się nie mylę to w Pana Deauville jest ta tańsza "sznurkowa" tapicerka i inaczej wyprofilowane fotele. Od lat przeglądając zarówno polskie jak i zagraniczne ogłoszenia BX'ów nie widziałem rozdartego fotela welurowego, wyjątkiem byłaby tylko sytuacja gdy ktoś nosi jeża w tylnej kieszeni spodni. <br />Nie rozbijałem się w BX'ie, więc cieżko mi stwierdzić czy jest bezpieczny, czy nie, ale znajomy będący wielkim fanem Citroena i posiadacz kilku egzemplarzy CX'ów powiedział mi kiedyś, że niska masa BX'ów wynika po części z tego, że nie stosowano żadnych wzmocnień w karoserii (nie wiem ile w tym prawdy). Ogólnie rozbijanie się jakimkolwiek autem nie jest zbyt dobrym pomysłem, a już na pewno starszej daty autem.<br />Pozdrawiam szczęśliwego posiadacza BX'a :)arturgrochowski10https://www.blogger.com/profile/09851156544221922079noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-13340017372365709452015-05-06T20:38:41.406+02:002015-05-06T20:38:41.406+02:00Arturze Grochowski, co do BXów i zniszczonej tapic...Arturze Grochowski, co do BXów i zniszczonej tapicerki na fotelach, mój egzemplarz miał i ma podartą tapicerką na fotelu kierowcy (od wsiadania i wysiadania). A co do bezpieczeństwa biernego, nie przesadzajmy, wątpię aby BX wypadał słabiej niż wiele innych pojazdów z lat 80. Tutaj można dać za przykład test w którym rozbito Sierrą z w miarę współczesną Fiestą, gdzie Fiesta wypadła zdecydowanie lepiej (można znaleźć w sieci, to było chyba na rocznicę ADAC)<br /><br />Aha, co do maski BXa, Podbielski twierdził że faluje. Moja plastikowa nie faluje nawet przy 170 kilometrach na godzinę (aby było jasne, w normalnych miejscach nie jeżdżę z takimi prędkościami)SMKAnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-31409000953632572552015-05-06T17:59:33.474+02:002015-05-06T17:59:33.474+02:00Jak dla mnie najlepsze auto wszechczasów :PJak dla mnie najlepsze auto wszechczasów :Popis pokojuhttp://wwiedza.pl/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-79482947171250614372015-05-06T09:00:47.710+02:002015-05-06T09:00:47.710+02:00I to zielone podświetlenie zegarów... ehh stare, d...I to zielone podświetlenie zegarów... ehh stare, dobre czasy się przypomniały.Józekhttp://www.iparts.plnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-4091817095041844652015-05-05T20:42:14.563+02:002015-05-05T20:42:14.563+02:00Demon,
GM w ramach jednego koncernu wykorzystuje ...Demon,<br /><br />GM w ramach jednego koncernu wykorzystuje te same elementy dla wielu swoich marek i modeli. Co w tym dziwnego? Chyba kazdy tak robi.<br /><br />Jednak zastosowanie tych samych elementow w Buick'u i Cadillac'u nie zmieni Buick'a w Cadillaca'a i odwrotnie.<br /><br />Przyjmujac Twoj tok rozumowania, mozemy powiedziec ze 99% samochodow pochodzi od tego samego producenta. Bo czesci do nich sa produkowane w tej samej fabryce w Chinach.<br /><br /><br />LordOfTheRoadLOTRnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-46842571763416359352015-05-05T18:46:25.138+02:002015-05-05T18:46:25.138+02:00Nie będę się upierać, ale:
- cały czas mowa jest o...Nie będę się upierać, ale:<br />- cały czas mowa jest o konstrukcji GM ;-)<br />- Buick Regal, to baza dla Cadillaca...?<br />i tu zostawiam pole puste, bo z tego co pamiętam to kiedy ostatnio przeglądałem katalogi części zamiennych, to przy przynajmniej 90% pozycji w uwagach/zastosowaniu występował CTS, jakiś Buick, Holden i parę innych konstrukcji. Może mylę CTS z ATS/STS?Demon Siedemdziesiątypiątyhttps://www.blogger.com/profile/09754419679959800819noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-7579687251929898332015-05-05T17:32:36.404+02:002015-05-05T17:32:36.404+02:00To prawda - mój miał nalatane ponad 300.000, a fot...To prawda - mój miał nalatane ponad 300.000, a fotel kierowcy był zdrowy. W Baleronie jak odsunę fotel pod siebie (180 cm) to pasażerowie z tyłu mają już dosyć mało miejsca na nogi. Pamiętam, że w BX-ie po odsunięciu fotela z tyłu było jeszcze sporo, sporo miejsca. Z miejscem dla wyższych na głowę to tak - w MB jest go więcej - tu nawet jak ma się 190 z hakiem to nie ma problemu.Qropatwahttps://www.blogger.com/profile/03043401241058861661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-27810778939808925322015-05-05T17:06:20.174+02:002015-05-05T17:06:20.174+02:00Demon,
Mylisz CTS'a z Buick Regal. Regal to ...Demon,<br /><br /><br />Mylisz CTS'a z Buick Regal. Regal to jest Insignia, zeby bylo smieszniej auto jest produkowane w zakladach Opla w Russelsheim i eksporotowany do USA. Dlatego taki drogi i nikt nie chce go kupowac :))))))<br /><br />CTS to zupelnie inna konstrukcja. W dodatku RWD. Jedyne co moze miec wspolnego z Insignia/Regal to w ramach GM silnik 2.0T<br /><br /><br />LordOfTheRoadLOTRnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-42046381837922977962015-05-05T16:24:59.703+02:002015-05-05T16:24:59.703+02:00Zaskoczyłeś mnie z tą większą ilością miejsca z ty...Zaskoczyłeś mnie z tą większą ilością miejsca z tyłu niż w Baleronie. W Baleronie nigdy nie siedziałem, ale przy moim wzroście 165cm miejsca na nogi i nad głową w BX'ie jest w sam raz. Osoby wyższe ode mnie dotykają czubkiem głowy podsufitki (szyberdach sprawia, że jest trochę niżej niż w BX'ach bez tego jakże zajebistego elementu wyposażenia). Zabawne, że osoby powyżej 190cm muszą jeździć z otwartym szyberdachem bo inaczej się nie mieszczą, fotel kierowcy też nie odsuwa się za daleko, auto zdecydowanie projektowane dla niewysokich osób.<br />Deska i konsola środkowa - tak, po części jest zrobiona z miękkiego materiału, po części z twardego plastiku typu pudełka od Tic-Tac'ów. Jakość materiałów jest w porządku, spasowanie, cóż, raczej słabo. Na największy plus zdecydowanie zasługują grube, niezniszczalne i przytulne (wręcz pluszowe) welury. Ich jakość przebija konkurencję z tamtego okresu kilkukrotnie, nigdy nie widziałem BX'a ze zniszczoną tapicerką na fotelach.arturgrochowski10https://www.blogger.com/profile/09851156544221922079noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-88890638552557190752015-05-05T13:50:10.072+02:002015-05-05T13:50:10.072+02:00Miałem - i to z XUD9 i bardzo go sobie chwaliłem. ...Miałem - i to z XUD9 i bardzo go sobie chwaliłem. Wnętrze jest zaskakująco pojemne - z tyłu miejsca jest więcej, niż w Baleronie, co sprawdzałem w jedyny, słuszny sposób;) Jakość wnętrza też była całkiem, całkiem - z tego co pamiętam to górna część deski była z jakiegoś miękkiego gumolitu itd.Qropatwahttps://www.blogger.com/profile/03043401241058861661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-22253826351651423232015-05-05T10:47:30.508+02:002015-05-05T10:47:30.508+02:00@LOTR - oprócz tego, że technicznie to ten sam sam...@LOTR - oprócz tego, że technicznie to ten sam samochód, to nigdzie ;-)<br />@J. - jeszcze nie widziałem Insignii innej niż czarna, więc trudno mnie jest mówić inaczej niż negatywnie. A o wnętrzu aż żal wspominać.Demon Siedemdziesiątypiątyhttps://www.blogger.com/profile/09754419679959800819noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-21731695639486511222015-05-04T23:45:06.655+02:002015-05-04T23:45:06.655+02:00Nie Ty jeden. Niestety trudno o dobry egzemplarz, ...Nie Ty jeden. Niestety trudno o dobry egzemplarz, a o części - jeszcze trudniej. Dlatego nigdy nie kupowałbym jako jedynego tudzież głównego dupowozu.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-75675187260055221772015-05-04T23:40:42.765+02:002015-05-04T23:40:42.765+02:00Insignia nie jest brzydka (gdy wchodziła do produk...Insignia nie jest brzydka (gdy wchodziła do produkcji bardzo mi się podobała, dość szybko jednak mi się opatrzyła), ale ma jeden podstawowy problem: jest Oplem.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-60936445330782598682015-05-04T23:40:40.408+02:002015-05-04T23:40:40.408+02:00Nowoczesny i prestiżowy, nie zapominajmy.Nowoczesny i prestiżowy, nie zapominajmy.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-88729776638302258302015-05-04T23:20:35.585+02:002015-05-04T23:20:35.585+02:00Gdybym pił wódkę, powiedziałbym teraz "dobrze...Gdybym pił wódkę, powiedziałbym teraz "dobrze gada, polać mu". Ale wódy nienawidzę jak mało czego (zazwyczaj wolą ją miłośnicy niemieckiej motoryzacji, nie wszyscy oczywiście, ale pewna prawidłowość jest), więc pozostaje jedynie "dobrze gada".<br /><br />A Audi 80 B3 to było naprawdę dobre żelazo, tak swoją drogą. Zresztą wspominałem o nim we wpisie o niedocenionych jaktajmerach. I przyznaję - mógłbym, zdecydowanie mógłbym. Nawet mimo, że nie piję wódki.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-34961133481393659232015-05-04T23:11:34.336+02:002015-05-04T23:11:34.336+02:00Dostępność części do hydrauliki (a raczej ich brak...Dostępność części do hydrauliki (a raczej ich brak) to jedyny problem w codziennym użytkowaniu tego auta. To samo tyczy się Xantii, i wkrótce zapewne również C5 I. Pozostają wyłącznie części używane (drogie nie są, ale ich stan to loteria).<br />Wszystkie elementy zawieszenia, silnika, osprzętu są dostępne i bajecznie tanie (łącznik stabilizatora - 50pln, tuleja wahacza - 20pln, alternator - 400pln, to tylko przykłady części, które kupowałem i wymieniałem, poza tym nie było za bardzo czego przez 4 lata jeżdżenia). O fachowy serwis też nie trudno, w Warszawie jest kilka zakładów, które profesjonalnie zajmują się hydropneumatykami, jeden z nich na Sadybie, który polecam, sam tam kilka razy oddawałem auto.<br />W dowodzie mam wpisaną masę własną 906kg, a DMC 1365kg (czyli mój BX nie może legalnie ważyć więcej niż nowe C5). Jest to zasługa wielu elementów nadwozia z plastiku (pokrywa bagażnika, poszycie tylnych słupków, przednie błotniki, w niektórych wersjach maska - u mnie jest z blachy). Auto jest bardzo lekkie, ale wolałbym w nic nim nie wjechać bo bezpieczeństwo bierne jest słabiutkie. <br />Odnośnie korozji - występuje, ale tylko na podwoziu (stąd urwany tłumik, nie ma go do czego przyspawać). Nadwozie jest idealnie zabezpieczone, rysa na prawych tylnych drzwiach sięga go gołej blachy, została zrobiona prawie 4 lata temu i nie pojawił się tam nawet rdzawy nalot.<br />Gdyby nie brak tych cholernych części do hydropneumatyki mógłbym polecić to auto każdemu jako dupowóz na co dzień. Wcale nie trzeba dawać mu jakiejś specjalnej troski, osoby, które nie mają miejsca i zdolności do samodzielnego wykonywania napraw też sobie poradzą (jedną z tych osób jestem ja). Historie o ponadprzeciętnej awaryjności można włożyć między bajki, mój egzemplarz przeżył już niejedno auto moich znajomych, w tym "legendarnie bezawaryjnego" Golfa II.arturgrochowski10https://www.blogger.com/profile/09851156544221922079noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-32300402747537910462015-05-04T23:00:21.536+02:002015-05-04T23:00:21.536+02:00Bo w niemieckich samochodach nie musi być schowków...Bo w niemieckich samochodach nie musi być schowków na monety, ponieważ mają darmowe autostrady.<br />Francuzi mają niedarmowe i elektronikę do bani, więc na bramkach płaci się pieniążkami z szufladki.<br />I dziurawe drogi mają po wioskach, więc to hydro tak tłuką.<br />Niemieckie wsie nie znają dziur i wystarczy w zupełności nowoczesny SUV.Kaczyhttp://www.landklinika.plnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-82008898811617545172015-05-04T22:33:56.365+02:002015-05-04T22:33:56.365+02:00Geez, ile k***a można... A podobieństwo Syreny 110...Geez, ile k***a można... A podobieństwo Syreny 110, czy Poldolota do Puga 104 to już kompletny mindfuck. <br /><br />A BX oczywiście cudny. Nie wiedziałem, że jest aż tak lekki, podobne rozmiarowo BMW E30 jest o ponad 100 kg cięższe. Tylko kwestia tych części... do Mercedesów czy VAGa (szczególnie do Audi 80) części leżą na każdym złomowisku, a i zamienników cała masa (choć może wynika to z popularności ich w naszym kraju i jednak, co by nie powiedzieć, prostszej konstrukcji). Citroen naprawdę kpi sobie, szczególnie gdy przywołamy fakt, że wśród young- i oldtimerów największą grupę stanowią Citroeny.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/14492396638488805180noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-14395014476150218552015-05-04T21:14:51.919+02:002015-05-04T21:14:51.919+02:00Ale że już nie robią takich schowków na monety to ...Ale że już nie robią takich schowków na monety to jest wstyd i hańba. {Pamiętam jak jeszcze w Bravie były, ale potem im dalej w las tym mniej czegoś takiego było. A żeby to jeszcze w welurze było? Panie, nie te czasy ;)Bartek G.http://www.justwelldriven.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-23730818732649661582015-05-04T20:44:03.815+02:002015-05-04T20:44:03.815+02:00Demon,
Ale gzie ty tu widzisz Insignie? ten samoc...Demon,<br /><br />Ale gzie ty tu widzisz Insignie? ten samochod nawet nie stal obok Insigni.<br /><br /><br />Tak, Insignia mi sie nawet podoba, szczegolnie 5d liftback. Ale czy bym ja kupil? To juz inna historia...<br /><br /><br />LordOfTheRoadLOTRnoreply@blogger.com