tag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post9189641297515978812..comments2024-02-01T14:30:25.950+01:00Comments on BASISTA ZA KIEROWNICĄ: Top 20: plan C, czyli co jeśli nie VolvoBassdriverhttp://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comBlogger24125tag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-62536156889009987632020-01-04T23:06:53.595+01:002020-01-04T23:06:53.595+01:00Doblo w prosiaczku (przedlift) będzie klasykiem!Doblo w prosiaczku (przedlift) będzie klasykiem!megamihttps://www.blogger.com/profile/01122278930862666966noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-2514814096134637292017-08-15T11:25:48.790+02:002017-08-15T11:25:48.790+02:00A myślałeś jeszcze o Volvie 850 kombi, ewentulanie...A myślałeś jeszcze o Volvie 850 kombi, ewentulanie pierwszym V70 (w zasadzie poliftowy 850)? Choć już nie są tak urodziwe jak seria 700/900. <br />Zrobisz oczywiście jak zechcesz, ale ja uważam że w ten model warto każde pieniądze inwestować (o ile oczywiście nie jest już mocno pognite podwozie, ale wątpię żeby to miało miejsce w tym modelu), tym bardziej, jak już wspomniałeś że ich ceny idą w górę, i niewykluczone że za kilka lat staną się pełnoprawnymi klasykami. (740/760 w zasadzie już są). W takim przypadku, przynajmniej już wiesz na czym stoisz i jakich ewentualnych napraw/wymian możesz się spodziewać w przyszłości. <br />Przy wymianie na inny samochód, nigdy nie wiesz na co trafisz, i możesz się w niezłą minę wpakować, a koszty trzeba ponosić i tak przy każdym samochodzie.<br />"Lordessex" Lordessexhttps://www.blogger.com/profile/12473204175583590663noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-17364097061442321722017-08-01T12:38:42.961+02:002017-08-01T12:38:42.961+02:00Ewentualnie Blazer. Ewentualnie Blazer. Młahttps://www.blogger.com/profile/01311821412724673441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-73081674771555749382017-08-01T12:33:27.055+02:002017-08-01T12:33:27.055+02:00Grand Caravan ze stow&go i 3,8.
Nic mu nie f...Grand Caravan ze stow&go i 3,8. <br /><br />Nic mu nie fiknie. Glupi, TANI w zakupie, TANI w eksploatacji. <br /><br />Nie da sie kupic wiecej samochodu w tych pieniadzach. Młahttps://www.blogger.com/profile/01311821412724673441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-69938793472937810312017-07-31T09:51:31.523+02:002017-07-31T09:51:31.523+02:00Jako szczęśliwy posiadacz Volvo 940 (2,3 turbo w k...Jako szczęśliwy posiadacz Volvo 940 (2,3 turbo w kombi, 98`, automat i klima) namawiam, proszę nie rezygnować, swoje nabyłem ze Szwajcarii z aukcji firmy ubezpieczeniowej (prawe drzwi do wymiany, 1 właściciel), nic tego nie zastąpi, choć wybór zamienników jest zacny (stream, miałem, bezproblemowy, Camry, oczywiście też, Legacy, mój 2 samochód, kocham, I gen., bez problemów, jako trzeci mam Multiplę, którą polecałbym dołożyć do listy, pomijając wygląd, choć moja po liftingu, bezproblemowy i okrutnie tani samochód z wielką przestrzenią), pozdrawiam<br />Igorhttps://www.blogger.com/profile/18268812239759852435noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-6610453005972271232017-07-29T13:15:02.247+02:002017-07-29T13:15:02.247+02:00Jeżdżę C5 Mk 2, zwanym też C5 I po lifcie (tu rozd...Jeżdżę C5 Mk 2, zwanym też C5 I po lifcie (tu rozdwojenie jaźni ma sam Citroen - część materiałów mówi o nim jako "C5 II", część "C5 restyling"). Nie spotkałem się z niemożnością kupienia do niego części, w zasadzie wszystko jest dostępne i kosztuje zupełnie normalne pieniądze. A przynajmniej wszystko, czego potrzebowałem do tej pory, czyli rzeczy eksploatacyjne. Hydropneumatyka jest w nim bezawaryjna - w zasadzie, jedyne co się zdarza, to pęknięcia przewodów powrotu LDS z siłowników - ale to są zwykłe, gumowe przewody niskociśnieniowe, możliwe do naprawienia przy pomocy kawałka gumowego przewodu i taśmy klejącej. Generalnie, C5 nie ma co się bać, bo jest to całkiem popularne auto - więc i części jeszcze długo nie zabraknie. Inaczej było z XMem czy C6, te zawsze na drogach były białymi krukami.Jakubhttps://www.blogger.com/profile/08297695007397468796noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-49880591245322770512017-07-28T14:27:11.878+02:002017-07-28T14:27:11.878+02:00A ja powiem Daewoo Nubira Racing. Miałem, jeździłe...A ja powiem Daewoo Nubira Racing. Miałem, jeździłem, polecam. Bardzo specyficzny samochód. Mordka biedronki, multum miejsca, 140 koni a części zamienne pasują od wszystkiego co ma 4 koła. Włącznie z drezyną, maszynami rolniczymi, Maluchem i stara radziecką amfibią. Jak szukasz szrota, to nie znajdziesz nic podobnie taniego w takiej klasie.hardbasshttp://www.wtryskiwacz.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-21711906541713455012017-07-28T12:11:11.362+02:002017-07-28T12:11:11.362+02:00Camry no 1, wiadomix. Te dwie wycieraczki robią ro...Camry no 1, wiadomix. Te dwie wycieraczki robią robotę. W tej generereracji są jakieś grube fakapy blacharskie - ostro gnije tył, belka tylnego zawieszenia czy coś. Znalezienie zdrowej może być wręcz niemożliwe. <br />Na przekór wszystkiemu polecam jednak wcześniejszą generację (V20) - ładnego kombiacza z klimą można sprowadzić z hitlerlandu czy innej Szwecji na gotowo poniżej 10 kafli a samochód jest niezniszczalny technicznie, do tego ma ocynkowane podwozie (!). Nadwozie rdzewieje wesoło ale spód trzyma się świetnie. <br /><br />Tyle, że oczywiście sprowadzanie fury to nie jest taka łatwa sprawa dlatego jednak lepiej zostać przy Volvo ;) Zapolować na kombiacza z klimą w super stanie (trochę się zejdzie) a jak się uda to sprzedać Skanssena. O ile fundusz pozwoli na taki manewr. Tak to widzę.KLnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-76943581825220105582017-07-26T16:34:55.125+02:002017-07-26T16:34:55.125+02:00Po pierwsze pisz rzadziej człowieku, bo ludzie (zn...Po pierwsze pisz rzadziej człowieku, bo ludzie (znaczy moja persona) do pracy chodzą i nie mają czasu przeczytać, o poświęceniu kilku chwil na minimalnie sensowny/merytoryczny komentarz nie mówiąc.<br />Po drugie jak na moje oko, to jest pomyłka na liście - zamieniły Ci się miejscami Doblo z BMW ;-)<br />Po trzecie w sumie dobrze kombinujesz, ale osobiście na Twoim miejscu doinwestowałbym Volvo, bo trafić na minę jest baaaardzo łatwo. Od kilku miesięcy oglądam potencjalne zastępcze za aktualne żelazo i utwierdzam się w postanowieniu "aż odpadną koła".<br />P.S. nie sprawdzałem - poważnie jest aż tak źle z częściami do C5 MkI?Demon Siedemdziesiątypiątyhttps://www.blogger.com/profile/09754419679959800819noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-45293810040579879312017-07-26T15:50:45.974+02:002017-07-26T15:50:45.974+02:00Sory, miałem napisać w tamtych czasach.Sory, miałem napisać w tamtych czasach.Piotr Rychu Ryczekhttps://www.blogger.com/profile/10446362282387229261noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-2395447156995220582017-07-26T15:50:15.758+02:002017-07-26T15:50:15.758+02:00BMW E34 to jedna z najładniejszych limuzyn w tych ...BMW E34 to jedna z najładniejszych limuzyn w tych czasach. Szkoda, że dzisiaj BMW teraz nie produkuje tak dobrych aut jak kiedyś(chyba, że to rzędowa szóstka).Piotr Rychu Ryczekhttps://www.blogger.com/profile/10446362282387229261noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-73079900872531537652017-07-26T13:15:19.937+02:002017-07-26T13:15:19.937+02:00Oczywiście, że będzie. Kwestią otwartą pozostaje t...Oczywiście, że będzie. Kwestią otwartą pozostaje to, JAKIE będą to nakłady. Jeden może mieć gnijące podłużnice, co uczyni jakiekolwiek inwestycje bezsensownymi, drugi zaś może mieć zdrową budę, za to potrzebować k. 3k na zrobienie paru kwestii mechanicznych, i w tym momencie będzie to całkowicie opłacalne.<br /><br />A co do biletu miesięcznego - zerknij na to zdjęcie:<br /><br />http://3.bp.blogspot.com/-B5owvC5quqc/VkZblY-mU3I/AAAAAAAAPn0/ONyiln_l3Nw/s1600/Skanssen%2B009%2Bbaga%25C5%25BCnik%2Bze%2Bsprz%25C4%2599tem.JPG<br /><br />- i podpowiedz mi proszę, jak miałbym to tachać zbiorkomem. Będę ogromnie wdzięczny za sugestie.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-6153434812313543162017-07-26T10:12:51.174+02:002017-07-26T10:12:51.174+02:00Każdy samochód za 10 tysięcy będzie wymagał nakład...Każdy samochód za 10 tysięcy będzie wymagał nakładów na serwis. Więc w dwa lata doprowadzisz go do śmierci technicznej tak jak i to Volvo. Lepiej zainwestować w auto które masz albo po prostu w bilet miesięczny na autobus. Aha, wbrew opowieścią redaktora Z. Toyota także potrzebuje serwisu i to nie zawsze taniego.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/17702458516255326552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-37962134289939384002017-07-26T08:51:09.491+02:002017-07-26T08:51:09.491+02:00Może jakiś Voyager?Może jakiś Voyager?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-17738609725772865832017-07-25T22:00:54.805+02:002017-07-25T22:00:54.805+02:00Cygaro Avant, jak każde Audi w kąbiu, ma całkowici...Cygaro Avant, jak każde Audi w kąbiu, ma całkowicie zabudowany po bokach bagażnik, co sprawia, że jest dla mnie za wąski.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-14769245392967783412017-07-25T22:00:03.978+02:002017-07-25T22:00:03.978+02:00E39 odpada. Widziałeś bagażnik? Dramat. Zabudowany...E39 odpada. Widziałeś bagażnik? Dramat. Zabudowany po bokach na całej długości (z tego samego powodu na liście nie było choćby Lybry). Zupełnie niezdatny do moich zastosowań. A szkoda.<br /><br />S124 - tak, za wąski. To przez ten stojący zapas przy lewej burcie. Zresztą pisałem o nim. Bas w pokrowcu wchodzi ledwie (po skosie), w futerale - w ogóle. Sam spójrz:<br /><br />https://1.bp.blogspot.com/-YRxO8HVaeg4/V4nnf4_plpI/AAAAAAAAT_g/VQvfqJDCT88T-EWJoPJ925QsN3EXqWE-wCLcB/s1600/S124%2Bbaga%25C5%25BCnik.JPG<br /><br />I porównaj z 940:<br /><br />http://i3.photobucket.com/albums/y51/Basstard79/AutoMotoStuff/Volviacz/Skanssen%20010_zpsljlev35w.jpg<br /><br />ENY KŁESZCZYNZ?Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-71069672170605486172017-07-25T21:50:48.205+02:002017-07-25T21:50:48.205+02:00Nie no, wiem. Dlatego wrzuciłem też kilka rozsądni...Nie no, wiem. Dlatego wrzuciłem też kilka rozsądniejszych propozycji.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-35193393066803882972017-07-25T21:50:10.209+02:002017-07-25T21:50:10.209+02:00Hondy też są super, ale w tym budżecie brak dobreg...Hondy też są super, ale w tym budżecie brak dobrego kąbiacza. No, są stare Accordy - europejski z przełomu lat 80. i 90. i o generację późniejszy USDM, ale znalezienie niezgniłego egzemplarza graniczy z cudem.<br /><br />A co do Legnum - weź mi takiego pokaż w Europie. Z kierą po lewej.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-65364732836636931282017-07-25T21:04:56.497+02:002017-07-25T21:04:56.497+02:00Poczciwy zestaw ciekawychi bardzo dobrze odbierany...Poczciwy zestaw ciekawychi bardzo dobrze odbieranych aut przez moją psychikę i fizyka. Doblo - potwierdzam w całej rozciągłości, Lancia też, eurowan też znany mi dosłownie. Picnic ...mmmm słodka samochoda, camry też reszta Japonii również. Subaru lubię ,ale koszty okrutne. Xm - ech ta wygoda pełna , miałem cx w breaku był jeszcze bardziej powalający, i był w automacie .Masz chlopie trudny wybór, pomysl jeszcze o Audi avant cygaro ( ale to biały kruk..) trzymam kciuki , i też zezuje na Volvo po cichu ...aaaa, jakiś z busów japońskich z silnikiem pod dupa bywa pozytywny lub toyota hiace bus- niezniszczalna .michalfreehttps://www.blogger.com/profile/07176638707111810866noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-3334931030475724872017-07-25T19:44:57.096+02:002017-07-25T19:44:57.096+02:00To ja skrobnę coś na temat niektórych modeli z tej...To ja skrobnę coś na temat niektórych modeli z tej listy, z którymi miałem do czynienia:<br /><br />10. E34 Touring - kumpel przez jakiś czas powoził taką nabytą z parkingu policyjnego, z nowym akumulatorem silnik 2.5tds zapalił bez większego problemu po kilkuletnim postoju. Postój pod chmurką nie odbił się też za mocno na stanie blachy, więcej było mchu niż rdzy. Ogólnie samochód godny polecenia, teraz to już jaktajmer, więc być może warto się zainteresować e39. No ale są pewne ale, czyli Będziesz Miał Wydatki.<br />7. Peugeot 406 Break - od około 5 lat ojciec ma takiego w wersji 2.0 hdi 110KM, sam dość sporo się nim poruszałem, polecam bardzo. Silnik jest wystarczająco dynamiczny i niewiele pali. Samochód kupiliśmy od pierwszego właściciela z przebiegiem 300tys. km od nowości, poza bieżącą eksploatacją jedynie sprzęgło wymagało wymiany. Jeśli chodzi o wady - nadwozie nie gnije w ogóle (o ile nie było przygód), ale podwozie po prawie 20 latach już tak, tyle polskich zim odbiło swoje piętno. Nie polecałbym również tego modelu osobom, które lubią bezpośredni układ kierowniczy i zawieszenie - auto jest bardzo miękkie i dość leniwie reaguje na ruchy kierownicą.<br />5. Eurovan I - kolejne auto, które mieliśmy w rodzinie (Evasion przed liftem). Tym razem była benzyna w LPG w bogatej wersji wyposażeniowej (6x el. szyby, welury, klima, poduchy). Auto dynamiczne, bardzo przestronne i komfortowe. Spokojnie można jeździć na wakacje w 5 osób z połową mieszkania na pace lub w 7 osób z bagażem podręcznym. Wady - ta sama przypadłość, która mam w ZX'ie, czyli sworznie wahaczy do wymiany co roku. Niby niewielki koszt, ale dość irytujący kiedy co roku zaczyna hałasować w zawieszeniu bo za szybko się wytłukuje na polskich drogach.<br />3. T4 - tu w zasadzie ciężko napisać coś ciekawego, to po prostu T4. Samochód nie do zabicia, w długiej wersji (mieliśmy taką Caravelle) na pakę wchodzi motocykl supermoto, bagaże, i można podróżować w 5 osób. Wady - bardziej użytkowy niż osobowy charakter, wielu osobom może to nie pasować.<br /><br />P.S. Serio S124 ma dla ciebie za wąski bagażnik? Kumpel wrzuca do swojego europaletę na płasko przy złożonej kanapie. I po co komu kombivan jak można mieć balerona? :Darturgrochowski10https://www.blogger.com/profile/09851156544221922079noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-90935558441716278252017-07-25T11:12:36.418+02:002017-07-25T11:12:36.418+02:00świetny wpis! usnąłem gdzieś tak po 4-5 ;)
a tak ...świetny wpis! usnąłem gdzieś tak po 4-5 ;)<br /><br />a tak na poważnie: Xm, blablabla, Rover 75, blablabla, Sigma, blablabla Picnic<br /><br />a tak na całkiem poważnie: jakaś połowa z tej listy na daily drivera się nie nadaje, bo albo nie ma części, albo nie ma pewności powrotu, albo rdza schrupie przy pierwszym wyjeździe na deszcz - taki XM, 75, Trans Sport i królowa Kappa - to fury raczej dla miłośników...<br />Hurgot Sztancynoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-80730229305948342772017-07-25T09:46:00.888+02:002017-07-25T09:46:00.888+02:00E34 w kombiaku też brałem poważnie pod uwagę - bar...E34 w kombiaku też brałem poważnie pod uwagę - bardzo ładne auto, jeździ się tym nader przyjemnie, części są, tylko to wnętrze zalatujące latami 80., jak nie 70. nawet. Decha konkurencyjnego W124 wygląda przy tej z E34 jak przybysz z przyszłości.<br /><br />Legacy poważam bardzo - fajne auta, raczej trwałe, ale odrzuciłem z dwóch powodów. Drogi serwis silnika 2,5. Zwykła regulacja luzu zaworowego to chyba 1000 zł. Ponoć wszystkie poważniejsze operacje na pacjencie wiążą się z wyciąganiem silnika. Do tego wnętrze, którego design jest hmmmm... sam wiesz jaki.<br /><br />Sigma - ależ to jest fajna fura. Tylko znajdź fajny egzemplarz.<br /><br />Galanciwa oczywiście bardzo polecam - elegancki i lekko zadziorny design, dzięki któremu to auto wciąż zawstydza wyglądem nawet dużo młodsze konstrukcje, bezawaryjnosć, niezła dostpność części. No i silniki 2.5 - zajebista konstrukcja. Tylko ta rdza, ale to cecha chyba wszystkich Japońców. Szukać tylko takich z automatem po 2000 roku, albo takich, które mają już naprawiony konwerter.<br /><br />Zabrakło Mitsubishi Legnum ;)<br /><br />A z red. Z. Łomnikiem nie zgadzam się w kwestii Toyot – trwałe, niezawodne i odporne nawet na bardzo trudne warunki eksploatacji (myślę tu o łepkach ujeżdżających CV do granic możliwości - jazda na czerwonym polu, często nawet bez oleju) są również Hondy, tyle, że jakieś takie mniej nudnawe stylistycznie. No i nie oferowali nic konkretego w segmencie ciężkich terenówek – tyle, że nie mieszkamy w Afryce, wobec czego ten brak jest kompletnie nieistotny.<br /><br />Camry w kombiaku spoko - zgadzam się ze wszystkimi Twoimi obserwacjami, choć mi się trochę ta przyciężka dupa jednak nie podoba. No i na rynku nie ma tego zbyt wiele - cieżo będzie trafić na coś fajnego. <br /><br />Przepraszam za ewentualne błędy ortograficzne - nie mam polskiego słownika zainstalowanego.<br /><br />Qropatwahttps://www.blogger.com/profile/03043401241058861661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-92120436245891393402017-07-25T09:14:22.145+02:002017-07-25T09:14:22.145+02:00Ciekawy wpis bo wiele z aut, które tu wymieniasz s...Ciekawy wpis bo wiele z aut, które tu wymieniasz sam brałem pod uwagę ostatecznie wybierając Galanta. Rozpiszę się później.Qropatwahttps://www.blogger.com/profile/03043401241058861661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-79652245393001615072017-07-24T22:57:41.508+02:002017-07-24T22:57:41.508+02:00Ja pierniczę, pierwszy raz zwróciłem uwagę na te d...Ja pierniczę, pierwszy raz zwróciłem uwagę na te dwie tylne wycieraczki w Camry!autobezsenshttps://www.blogger.com/profile/04146657850483996946noreply@blogger.com