tag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post80736423110927295..comments2024-02-01T14:30:25.950+01:00Comments on BASISTA ZA KIEROWNICĄ: Długodystans: Skanssen, cz. 2Bassdriverhttp://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comBlogger35125tag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-3223825542949200172015-12-22T09:51:43.623+01:002015-12-22T09:51:43.623+01:00Hanomag Henschel F45. Powiększając zdjecie miałbyś...Hanomag Henschel F45. Powiększając zdjecie miałbyś już większość tej informacji ;)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16108298010352982559noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-4609191259310221872015-12-22T09:41:03.590+01:002015-12-22T09:41:03.590+01:00No dobra, prawdopodobnie zostanę wyśmiany ale zapy...No dobra, prawdopodobnie zostanę wyśmiany ale zapytam... co to za auto ta laweta?KolaDwumasowe.plhttp://www.koladwumasowe.plnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-88164508105751330042015-12-09T15:15:36.998+01:002015-12-09T15:15:36.998+01:00Nope, wożę basiwa. I np. wózek. Najważniejsza jest...Nope, wożę basiwa. I np. wózek. Najważniejsza jest dla mnie szerokość - Baleron na pewno ma głębszy bagażnik, może też troszkę dłuższy, ale czy szerszy? Ponadto ta klamka od wewnątrz klapy bagażnika to wspaniały patent - w przyszłym sezonie letnim planuję skorzystać przynajmniej raz z sypialnych możliwości, który daje kufer Skanssena.<br /><br />Poza tym pisałem już - Volvo odpowiada mi idealnie, choćby dlatego, że nie jest niemieckie. Chociaż bardzo dobrze jeździ mi się Mercedesami (po kilku dniach ze 190 nie chciałem go oddawać), miłośnicy germańskiej motoryzacji zazwyczaj są jakimś dziwnym przypadkiem również koneserami wódki i praktykującymi wyznawcami bardzo głośnego, natarczywego zachowania, a są to dwie spośród rzeczy, których szczerze nie znoszę. Ponadto sam fakt, że niemczyzna jest u nas tak wielbiona, jest dla mnie wystarczającym powodem, by samemu jej raczej unikać.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-69768075322505242972015-12-09T14:33:55.862+01:002015-12-09T14:33:55.862+01:00No, jak wozisz wodę albo mak luzem, to tak. Vulva ...No, jak wozisz wodę albo mak luzem, to tak. Vulva ma nominalnie większy. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-30683882616260044392015-11-23T10:26:16.773+01:002015-11-23T10:26:16.773+01:00Od kiedy 1770 litrów to więcej niż 2125? ;)Od kiedy 1770 litrów to więcej niż 2125? ;)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16108298010352982559noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-72550740508853383862015-11-23T08:51:26.509+01:002015-11-23T08:51:26.509+01:00Ten znowu o tym bagażniku. ;)
Baleron ma większy...Ten znowu o tym bagażniku. ;) <br /><br />Baleron ma większy. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-7023052942008272252015-11-21T08:18:57.782+01:002015-11-21T08:18:57.782+01:00Demon, ja niedawno niemal śmiertelnie obraziłem Ja...Demon, ja niedawno niemal śmiertelnie obraziłem Janusza z Opelka, który miał 1.9CDTITDCHGW i powiedziałem o tym silniku jako o JTDku. Chłop się zapowietrzył, że to jest solidne, niemieckie auto i niemiecki silnik, a nie jakieś włoskie badziewie. Nie chciało mi się kopać z koniem, więc tylko przytaknąłem bez słowa ;)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16108298010352982559noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-33155191998780553322015-11-20T19:41:19.780+01:002015-11-20T19:41:19.780+01:00Czyli jak zawsze: nie wiedział że się nie da i mu ...Czyli jak zawsze: nie wiedział że się nie da i mu się udało.kukihttps://www.blogger.com/profile/07349732475351893669noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-39694182767870512672015-11-20T18:25:44.019+01:002015-11-20T18:25:44.019+01:00właśnie - ludzie się dziwnie patrzą, jak proponuję...właśnie - ludzie się dziwnie patrzą, jak proponuję, by poszukali części do np. V40/S40 Mk1 w sklepie specjalizującym się w Renault. Albo Mitsubishi ;-)<br />Ale najbardziej obrażają się właściciele współczesnych Toyot; niedawno zaproponowałem jednemu, że zamiast filtra powietrza do swojego Avensisa (do Toyoty!!!) za 70zł, może kupić identyczny za jakieś 20zł "do Renault".<br />Taka ze mnie świnia.Demon Siedemdziesiątypiątyhttps://www.blogger.com/profile/09754419679959800819noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-6572431743035005412015-11-20T15:37:37.150+01:002015-11-20T15:37:37.150+01:00W 740 się dało, acz zegary w 940 są inne. Wtyczki ...W 740 się dało, acz zegary w 940 są inne. Wtyczki były w trochę innych miejscach, ale jak mówię - wszystko pasowało. Tylko, że ja nie znam się na prądach, jestem debilem mechanicznym i nie czytałem internetów, może dlatego spasowało ;)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16108298010352982559noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-60553067922249855802015-11-20T15:30:03.747+01:002015-11-20T15:30:03.747+01:00Internety mówio, że się nie da. Ale może kłamio, n...Internety mówio, że się nie da. Ale może kłamio, nie wiem. A biorąc pod uwagę znaczną współzamienność 740 <-> 940, może być tak, jak mówisz.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-50185740370648607592015-11-20T13:40:58.824+01:002015-11-20T13:40:58.824+01:00teraz juz na szczescie niema takich zim jak 10 i w...teraz juz na szczescie niema takich zim jak 10 i wiecej lat temu, to mozna i tylnonapedowcem jezdzic. DF sie zle nie prowadzi jesli nie jest slisko, to sie przyjemnie jezdzi. nie chodzi mi przy tym o "frajde" slizgania sie, bo to faktycznie fajne, ale w zamierzonych sytuacjach a nie w codziennej jezdzie do pracy. moze to i faktycznie Fiacia specyfika, maluchem w sumie znakomicie sie jezdzi zima, i nigdzie sie nie zakopuje, mimo ze tez jest tylny (ale dociazony) naped. tak czy siak jezdzilem oboma rodzajami dlugi czas i wole przedni.<br /><br />co do licznika i kondensatorow - to wbrew logice najlepiej sama plytke (z wylutowanym/odkreconymi mechanizmami wskaznikow) umyc porzadnie pod ciepla woda i wysuszyc porzadnie na kaloryferze przez noc. elektrolit wszak rozciencza sie woda wiec i woda go dobrze myje (a elektronice woda nie szkodzi jesli nie jest pod napieciem), ale fakt, lutowanie takiej przezartej plytki jest dosc uciazliwe i moze sie okazac ze gdzieniegdzie niema do czego lutowac i trzeba kabelkami podociagac, ale warto sie pobawic, bo to nic nie kosztuje, a satysfakcja bedzie jak sie naprawi :)benny_plhttp://mreq.republika.plnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-25816174900400049872015-11-20T08:24:38.106+01:002015-11-20T08:24:38.106+01:00Ja mam ten problem, że jak przez większość życia t...Ja mam ten problem, że jak przez większość życia tylne koła mi buksowały to jeśli przednionapędówka nie ma naprawdę bardzo sensownego prowadzenia to źle mi się tym jeździ. Miałem też 4 buty, to zupełnie inna klasa i zupełnie inna rozmowa. A co do Profili - zjeździłem z 6 kompletów i będę ich bronił. W warunkach południowych dają radę. nic im się nie dzieje, ze śniegu się wykopują, wodę odprowadzają, cena jest uwłaczająco niska. Choć poza ceną to też duża kwestia modelu. Wczesne profile były w cholere agresywne śniegowo, ale na mokrej ciapie tańczyłeś, potem się poprawiło. Miałem jedne z tych ślizgających sie, resztę brałem już bardziej odprowadzającą wodę, bo wykopać się i tak dam radę ;)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16108298010352982559noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-8284334226423450662015-11-20T08:19:24.682+01:002015-11-20T08:19:24.682+01:00W 740 założyłem VDO zamiast Yazaki. Tam są w innyc...W 740 założyłem VDO zamiast Yazaki. Tam są w innych miejscach trochę wtyczki, ale jak to w Volvo - kable siegają, a wtyczki pasują. W 940 tego nie przerabiałem jeszcze.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16108298010352982559noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-79182573086044166142015-11-20T08:17:25.666+01:002015-11-20T08:17:25.666+01:00240 jest głośniejsze, natomiast ciągle bym go nie ...240 jest głośniejsze, natomiast ciągle bym go nie nazwał głośnym. Zdrowe 740/940, nie mówiąc już o 760/960 są ciche. A 440 to nie Volvo :PAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/16108298010352982559noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-23790162389545840092015-11-19T22:24:45.821+01:002015-11-19T22:24:45.821+01:00Zimówki Profila wygrywają tylko ceną - znam, bo do...Zimówki Profila wygrywają tylko ceną - znam, bo dostałem do auta. Najmiększa ścianka boczna jaką widziałem. Może w kopnym śniegu dadzą rady ze względu na bieżnik, ale chyba tylko tam (czego oczekiwać za tą cenę swoją drogą...). Sprzedane i zakupione normalne opony. RWD zaś miałem przez niecałe 3 sezony KJS-ów. Zimą faktycznie nie ma go co demonizować, bo NIGDY nie miałem problemu w śniegu/błocie pośniegowym/na lodzie. Tak na KJS-ach jak i podczas normalnej jazdy (w przypadku BMW - do mechanika i z powrotem :P). A mieszkam niedaleko polskiego bieguna zimna, wiec śnieg się tu zdarza. Ale i tak frajda z tego wyidealizowanego napędu jakoś mi minęła i teraz FWD śmiga mi się przyjemniej. A na śmietnikowych zimówkach to i 4x4 się zakopie i nie ma co zwalać na napęd.autobezsenshttps://www.blogger.com/profile/04146657850483996946noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-22178298184866966022015-11-19T21:05:14.275+01:002015-11-19T21:05:14.275+01:00Ja tam nie mam problemu z żadnym rodzajem napędu, ...Ja tam nie mam problemu z żadnym rodzajem napędu, acz rzeczywiście RWD potrafi dać więcej frajdy (choć przednionapędówką też da się pobawić). I to nie tylnonapędówką się źle jeździ zimą, tylko - zakładam - Dużym Fiaciorem. A co do zimnych lutów - jest to niewykluczone, choć w internetach piszą, że w tym typie zegarów kondensatory puchły i szczały elektrolitem. Trzeba je w takim przypadku wymienić i poczyścić ścieżki, co nie jest najłatwiejszym zadaniem. Sprawdzić tak czy inaczej nie zawadzi.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-36663776027116634872015-11-19T21:00:15.926+01:002015-11-19T21:00:15.926+01:00To są te felerne Yazaki, niewymienne z późniejszym...To są te felerne Yazaki, niewymienne z późniejszymi VDO. Miały wadę fabryczną i nawet po wymianie nie ma gwarancji, czy problem się nie powtórzy.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-405398628676446422015-11-19T20:55:18.040+01:002015-11-19T20:55:18.040+01:00Znałem klawiszowca, który woził się 740 kombi w st...Znałem klawiszowca, który woził się 740 kombi w stanie igła. Wiedziałem już wtedy, że to doskonały wybór (i wyrób), ale nie wiedziałem, jak bardzo.<br /><br />A poza tym wcale nie są takie głośne. W środku brzmienie silnika jest zaskakująco przyjemne jak na R4.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-44351465212982000282015-11-19T20:50:11.316+01:002015-11-19T20:50:11.316+01:00Może coś w tym być. Skoro prędkościomierz nie zdec...Może coś w tym być. Skoro prędkościomierz nie zdechł na dobre tylko raz działa a raz nie, a jak już działa, to zazwyczaj dobrze, to może coś nie stykawszy. Trza zerknąć, acz zapewne cała deska rozdzielcza wybuchnie w momencie, gdy zbliżę się do niej ze śrubokrętem.<br /><br />A Skanssen aktualnie stoi właśnie. Jedyną rzeczą w tej chwili bardziej pustą od jego baku jest mój portfel (skutek nałożonych na siebie większych wydatków i mniejszych przychodów wynikających z nyndzy w kwestii grań). Oby jutro nie lało zanadto, gdyż na 99% znów będzie grany pozłomniczy rower.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-88035052278221545102015-11-19T20:45:22.712+01:002015-11-19T20:45:22.712+01:00Trochę jak Bagaż, który wciąż milczał, tyle, że gł...Trochę jak Bagaż, który wciąż milczał, tyle, że głośniej.Bassdriverhttps://www.blogger.com/profile/14536248999933804165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-27527128471581328662015-11-19T15:31:42.083+01:002015-11-19T15:31:42.083+01:00Wybacz Benny, ale pie*dolisz jakby Ci zęby szły. C...Wybacz Benny, ale pie*dolisz jakby Ci zęby szły. Całe życie jeżdżę tylnonapędówkami i nie zamieniłbym ich za nic na fwd. Co do zimy - dużo jeżdżę po górzystych terenach (okolice beskidzkie, podhalańskie etc) i jeśli ja nie wyjeżdżam rwd to wyjeżdżaja tylko uczciwe awd oraz auta na łańcuchach. Owe łańcuchy możesz też założyć na rwd. Na zime zajebiste są nalewaki Profila, cena na poziomie 100-120 za sztukę i jest git. Natomiast prowadzeniem RWD kładzie przednionapędówki na łopatki, a potem jeszcze sprzedaje im buta. Nie mówię już o zwrotności i fun factorze ;)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16108298010352982559noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-39886549525606042542015-11-19T15:26:39.879+01:002015-11-19T15:26:39.879+01:00ja to proponuje zamiast wymieniac licznik to najpi...ja to proponuje zamiast wymieniac licznik to najpierw popoprawiac zimne luty w liczniku :) w wiekszosci przypadkow pomaga :)<br /><br />nie wiedzialem ze to Volvo jest tylnonapedowe... to juz je mniej lubie.. mialem DFa, to wiem jak okropnie sie jezdzi zima tylnonapedowcem, dorobilem nawet linke recznego gazu zeby mozna bylo samemu sie wypychac poprzez zaciagniecie gazu, wrzucenie jedynki, puszczenie sprzegla i wyjsciu i pchaniu za slupek ;) rozwiazaniem moga byc tez BARDZO dobre zimowki, ale takie na prawde bardzo dobre i nowe, ale kogo tam stac na taki luksus, czlowiek sie cieszy jak sa chociaz w miare bierzniczaste D124 ;)benny_plhttp://mreq.republika.plnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-13528422910387863492015-11-19T15:00:13.687+01:002015-11-19T15:00:13.687+01:00Niektóre klasyki pomimo lat wciąż wywołują uśmiech...Niektóre klasyki pomimo lat wciąż wywołują uśmiech na mojej twarzy :)Piotrhttp://www.piasty.com.pl/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5453841905432314085.post-65160481228465640622015-11-19T11:01:42.405+01:002015-11-19T11:01:42.405+01:00Teraz doczytałem, jakoś mi to umknęło. Nie kombinu...Teraz doczytałem, jakoś mi to umknęło. Nie kombinuj tylko wymień zegary ;)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16108298010352982559noreply@blogger.com