Heloł and łelkam wszystkich serdecznie.
Wczoraj miał miejsce srogi evencik, o którym tzw. środowiska trąbiły już od pewnego czasu - a konkretnie prowadzący przez Szmulki, Michałów i Kamionek IV Praski Rajd Pojazdów Zabytkowych. Wiedziałem, że muszę tam być (tzw. mastbi, w przeciwieństwie od tzw. masthewów, które są "muszęmieciami") - problem polegał na tym, że tak, jak na zeszłorocznych Nitach czy WUKu w wersji live (bo e-WUKa przejechałem, oczywiście z Wybranką w roli pilota), li tylko jako skromny obserwator. Fakt ten wynika z tego, że Madzi do wymaganego wieku brakuje na obecną chwilę jeszcze 9 lat. No, 8 z kawałkiem... Skrótowo mówiąc - braki sprzętowe. Jednakowoż ma Wybranka, wykazując się tradycyjnie trzeźwością umysłu (którą zachowuje nawet w stanie wskazującym, a której ja sam nie posiadam nawet będąc trzeźwy jak świnia), zasugerowała, że skoro radzę sobie o tyle o ile z itinererem, mógłbym podczepić się pod kogoś jako pilot. Pomysł był świetny - i, jak się okazało, całkowicie realizowalny. Ale o tem potem.
Przejdźmy do relacji wizualnej (dokonanej nota bene w 90% nowym ślicznym aparacikiem którym już szpanowałem na fąpażu).
|
Gdy tylko przybyłem pod bazylikę na Kawęczyńskiej, oczom mym ukazały się znajome fizjonomie... |
|
...stojące w kolejce po napój do przecudnego HY, którym woziłbym cały swój sprzęt codziennie, wszędzie i z idiotycznym uśmiechem |
|
HY nie był jedynym Citroenem. BORZE JAK JA CHCĘ TEGO CX-a |
|
Diesel z dostawczej Kii w Austinie Sheerline kontra dwusuw z osobowego Trabanta w Trabancie. Nie, czekaj... |
|
Capri kontra Łada w wersji Bling |
|
Włoszczyzna kontra Francuzczyzna, jeździłbym oboma (ze wskazaniem na 404) |
|
Papież jeszcze się po nią nie zgłosił |
|
Dwusuwy dwa. Tak, ten po prawej to Mikrus. |
|
Saab Sonett II czyli dwusuw w wersji Sport. Albo V4. Albo nie wiem. |
|
Coupe kontra dwudrzwiowy sedan, znajdź 3 różnice |
|
Jeden z nich to bardzo drogi, poszukiwany, ociekający prestiżem klasyk. Drugi to Lancia Fulvia Coupe |
|
Jest przepiękna, jeździłem taką lata temu w Rally Trophy - Fields of Russia (na zmianę z Saabem 96) |
|
Garbus ma ze 40 lat, jeździ na białych. Poldon - ze 30, śmiga na żółtych. Because fuck logic. |
|
Tu się wszystko zgadza, Rekord na czarnych, tak trzymać |
|
Były na rajdzie 3 Borewicze w takim samym kolorze |
|
Nie wiem, ile bym dał, żeby karnąć się taką Dekawką. Nawet jako pasażer |
|
Wartburgiem też bym pośmigał, ale BEZ Gargamela i jego mamy |
|
Kolejny ładny Garbus, kolejny fajny Trabi |
|
Ten Tatraplan mnie rozwala za każdym razem, jest nieziemski |
|
Notlauf przyjechał swoim zajebiaszczym tylnonapędowym Starletem... |
|
...po to, by zasiąść po prawej stronie M.A.D.a jako pilot pięknej Pandy 4x4 (Panda Integrale - (c) Volumetrico) |
|
Cudne BMW 1602 (tylko ten ofelunek nie bardzo), przepiękny Opel GT, ładny Kredensik |
|
Czarny Humber był na Autonostalgii, biały 205 kabrio jest wszędzie |
Organizatorzy dali sygnał, że zgłaszanie załóg dobiega końca i za chwile zacznie się odprawa, dlatego należało w trybie pilnym zakręcić się za kimś, kto nie miał pilota. Zajęło mi to może minutę - okazało z usług pilota chętnie skorzystałby bardzo sympatyczny człowiek imieniem Józef - kierowca przeuroczego VW T1, rocznik 1965.
|
"Bulik", do którego załapałem się jako pilot |
Lista zamknięta, przyszedł czas na odprawę, podczas której omówiono zadania do wykonania na trasie. Jedno z nich mówiło, by przy każdym znaku ograniczenia do 40 w kartę drogową wpisać "Zygmunt".
|
Po odprawie zawodnicy zalogowali się do swych bolidów... |
|
...i ruszyli. |
|
Ruszyliśmy i my. |
Pierwszy czekpoint był na ul. Letniej, gdzie należało odwiedzić lokal o nieco hipsterskiej stylówie i dopasować zdjęcia części samochodowych do fotek innych sytuacji noszących to samo miano. Najbardziej przypadła mi do gustu para zdjęć pod wspólnym tytułem "pedały"...
|
Syrena 104 kontra Mercedes R107 w wersji amerykańskiej |
|
Ewidentna próba zmieszczenia Malucha do bagażnika Volvo - podejrzewam, że mógłby wleźć |
|
MG robił robotę. Bardzo. |
Kolejne checkpointy obejmowały m.in. hostel na Stalowej, gdzie trzeba było wpisać się do księgi pamiątkowej i bazar Różyckiego (należało podać rok założenia), pod którym w Buliku zabrakło paliwa...
|
...na szczęście zapobiegliwy p. Józek miał ze sobą żelazne racje |
|
Checkpoint stadobarani na Kamionku z Lady WUK w roli głównej |
W końcu - przekraczając lekko limit czasowy i pomijając po drodze z połowę Zygmuntów - dotarliśmy do mety, czyli Soho Factory na Mińskiej. A tam...
|
Bulik grzecznie zaparkowany we wskazanym miejscu |
|
Garbus 1200 w stanie oryginalnym. Przepiękna patyna. |
|
Po lewej bandzior, pośrodku bandzior, po prawej ban... nie, czekaj |
|
Życzysz sobie jeszcze filiżankę herbaty, Rupercie? |
|
"BOOOOGDAAAAAN!!!" |
|
Uwielbiam. Oba. |
|
Tak kiedyś, drogie dzieci, wyglądały sportowe coupe. |
|
A tak - normalne fury do jeżdżenia |
|
Tego Sonetta mógłbym sfotografować 50 razy i wrzucać tylko jego... |
|
...ale były też inne Saaby... |
|
...i to chyba nawet fajniejsze. TAK, 96 PODOBA MI SIĘ BARDZIEJ NIŻ SONETT |
|
A ten CX to już w ogóle panorgazmia |
|
Nie mogłem oderwać od niego wzroku. Ani obiektywu. Od wczesnego, dwusuwowego 96 stojącego obok też nie |
|
Quatrelki czekające na swoich papieży |
|
Żandarm robi zdjęcie Isetcie |
|
Ople kiedyś miały stylówę. Mercedesy zresztą też |
|
Przepraszam Cię, Blogo, ale wolałbym któregokolwiek z tej trójki od Twojej Najmojszej |
|
Kącik ociekający zajebistością |
|
Ejtisy |
|
Trzech Tenorów |
|
Nieoryginalna, ale i tak b. ładna |
|
Wot, kakaja haroszaja amerikanskaja maszina |
|
Zastav też nie zabrakło. Podobają mi się, serio |
|
Dwusuwy! Dźwignie przy kierownicy! I kurołapy do tego!!! |
|
Lord, któremu przeszczepiono plebejskie serce, uwielbiam |
|
Ja naprawdę strasznie lubię te oldskulowe blaszane chromowane kołpaczki. Dlaczego nie ma tego w nowych autach??? |
|
Kącik Mazdziany |
Event trwał dalej - był m.in. wystawiony Wars (polski prototyp nowoczesnego na tamte czasy kompaktu, bezczelnie rżnięty z Opla Kadetta D, oczywiście nie zaczęli go tłuc, bo kasa, bo to, bo tamto, a szkoda), ale niestety inne obowiązki wzywały. Pozostało mi szybko zaznajomić się z ofertą stritfudomobili...
...i opuścić perymetr.
Rany, jak ja już chcę kolejny rajd. Serio.
Ależ bym tym Rekordem.
OdpowiedzUsuńJest teraz kilka egzemplarzy do łyknięcia w niedużych pieniądzach, można się zakręcić wokół takowego...
UsuńSmaczna relacja, powiem banałem - jakoby się tam było. Na Twoim zdjęciu bardziej widać wspaniałą patynę na Garbusie, niż w relacji złomnikowej. Pan Józek wiedzę, że dobry typ. Jako, że wiem co i jak z autopsji to doceniam duży wkład pracy nad relacją.
OdpowiedzUsuńA, dziękować. A p. Józek - bardzo fajny. Serio, nadzwyczaj sympatyczny gość.
UsuńZasadniczo tenże Sonett dwusuwem nie jest. A jeśli nawet jest, to podwójnie, co na jedno wychodzi.
OdpowiedzUsuńO, V4 znaczy? Nie słyszałem jego zacnego napędu i nie widziałem go w ruchu. Myślałem, że V4 montowali dopiero do Sonetta III, tego kanciastego.
UsuńNie, już do II, do większości z nich.
UsuńNo pacz. Znaczy '68 albo późniejszy. To ja przepraszam.
UsuńAleż basie, co bas.
Usuń"to ja przepraszam" i znikł...;-)))
Usuń"Wot, kakaja haroszaja amerikanskaja maszina" to jest cytat ze starego artykułu w Motorze, w którym pan jeżdżący Garbusem (takim właśnie mocno wcześniejszym, z galeryjkami na zderzakach) opowiadał, że jak przekraczał granicę z ZSRR, to radziecki celnik po kopnięciu w oponę tak właśnie skomplementował jego Volkswagena. :)
OdpowiedzUsuńWiem - nawet miałem ten numer (tak, jestem aż tak stary) ;-) Po prostu tekst pasował mi do zdjęcia.
UsuńByłem tu. Cooger. ;)
OdpowiedzUsuńPanie kierowniku beżowy trabant to nie dwusow ! :) to je 1.1 :D :)
OdpowiedzUsuńA pysk od 601! Oszustwo! Zdrada! SMOLEŃSK!!!
Usuńoj tam oj tam zdarza sie :)
UsuńMOJE OCZY! tyle wspaniałych fur! Chcę prawie wszystkie, bez względu na klasę i kategorię (bez niektórych PRL-ów).
OdpowiedzUsuń"A teraz drogie dzieci..." trafia w sedno!
Gratuluję odpowiedniej fury do pilotażu!
A, dziękuję. Ale słabo to pilotowanie mi wyszło - 54 miejsce na 70. Nie umiem patrzeć jednocześnie w itinerer, obczajać krajobraz pod kątem zdjęć i łowić wszystkie Zygmunty...
Usuń